Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

11 noiembrie 2008

Sistemul medical suedez

Ca sa ajungi la medic aici trebuie mai intai sa suni la Policlinica, sa iti lasi nr. de tel. pe un robot, apoi sa fii sunat de cineva care iti pune o gramada de intrebari si, in ultima instanta, daca stii sa raspunzi "corect", sa primesti o programare (cine stie cand) in functie de "disponibilitatea" medicilor. Cand ajungi la Policlinica, te indrepti direct catre casa, platesti vizita medicala, te asezi in sala de asteptare si...astepti sa fii chemat de catre medic. Daca esti mai norocos, acesta te consulta in timp ce iti adreseaza niste intrebari (despre simptome, dureri etc.). Daca, din contra, nu ai noroc, te tine in picioare (am patit-o eu!) si te interogheaza vreo 2 minute, dupa care te trimite acasa spunandu-ti sa mai "astepti" sa vezi daca nu iti trece. Si atunci, automat, iti rasuna in minte intrebarile "Pentru ce am venit de fapt la medic? Pentru ce am platit? Ca sa fiu interogat 2 minute si apoi sfatuit sa mai astept?" Mi se pare absurd. INTREGUL sistem medical suedez ESTE absurd.

Sunt insarcinata in 29 de saptamani acum. Mi-ar placea mult sa am acces la niste controale medicale periodice, sa mi se mai faca si cate o echografie din cand in cand, sa mi se confirme faptul ca bebele meu creste si se dezvolta exact asa cum trebuie etc. Din pacate NU am aceste posibilitati...Chiar azi am fost la un asa-zis "control", care pe mine nu ma satisface deloc. O moasa imi ia glicemia, sideremia si un examen de urina dupa care imi palpeaza abdomenul pentru a simti cat de mare e uterul. Totusi, traim in 2008! De ce sa palpam abdomenul? Nu exista metode mai moderne? Chiar e imposibil sa se faca un echo la interval de 8 saptamani? Sau am eu pretentii prea mari? L-as plati, nu e nici o problema, doar sa mi se dea posibilitatea sa il fac. Si ca sa spun adevarul pana la capat tin sa adaug faptul ca nici macar nu exista un cabinet particular unde sa imi pot face o echografie in orasul in care locuiesc! Si nu e chiar un orasel micut...sunt peste 250.000 de locuitori aici!

Astfel arata sistemul medical suedez...pe scurt.